5 kroków do udanej kampanii świątecznej

utworzone przez | Marketing

5 kroków do udanej kampanii świątecznej w social media

Okres przedświąteczny w działaniach social media to czas niezwykle intensywny, ale dający nam wyjątkowe możliwości, dostępne jedynie raz w roku. Co więcej, możesz przy tym doskonale się bawić! Poznaj 5 kroków, które uczynią Twoją świąteczną kampanię niezwykle udaną i skuteczną.

Emocjonujące kreacje reklamowe

Tylko raz w roku masz okazję do budzenia wzruszeń na tak wielką skalę.

Święta Bożego Narodzenia to pewien archetyp mocno zakorzeniony w naszych wspomnieniach. Kojarzymy go z poczuciem wyjątkowości, magią i… obdarowywaniem. To czas, kiedy prezent staje się czymś więcej, a my czerpiemy wielką radość z dawania. Twoje działania social media powinny brać z tego całymi garściami, ponieważ w praktyce oznacza to wiele wspaniałych możliwości do pobudzenia wyobraźni odbiorcy. Po pierwsze odwołaj się do pozytywnych emocji, które kojarzymy ze świętami. Warto roztoczyć przed odbiorcą sugestywną i niezwykle ujmującą wizję sytuacji związanej z dawaniem prezentów, radości, wzruszeń i ciepła. Zadbaj o to, by Twoje kreacje reklamowe były osadzone mocno w technice storytellingu. Nie wiesz jak? Zastanów się nad tym, dlaczego Twój produkt może być ważny, unikalny i wyjątkowy? Dlaczego sprawi komuś radość? Pamiętaj, to czas dawania, a więc daj swojemu klientowi wizję tego, co możesz wnieść w jego święta. Jeżeli dobrze znasz swoją grupę odbiorców, a powinieneś, to znasz jej potrzeby. W okresie świąt wykorzystaj to bardzo świadomie, czyli odwołaj się do tego, że Twój klient może podzielić się swoją sympatią, czyli Twoim produktem, usługą, z bliskimi. Jest między Wami zaufanie, zatem wie on, że coś, co jest dla niego wartościowe, może przekazać dalej.

Specjalne okazje

Czas okołoświąteczny to również okres obfitujący w specjalne okazje sprzedażowe, które są popularne na całym świecie. Należy do nich kultowy już Black Friday – 29 listopada, Cyber Monday – 2 grudnia, Mikołajki – 6 grudnia i Dzień Darmowej Dostawy – 11 grudnia. Wszystkie te sytuacje mają dwa bardzo ważne atuty dla klienta, po pierwsze: promocyjne ceny, po drugie: wszystkie są idealną okazją do przedświątecznych zakupów. Ale nie tylko okazją, są też pretekstem, kiedy to klient, mając poczucie, że te dni to specjalne promocje i dlatego może pozwolić sobie na większe zakupy. Z pewnością nie jest też tak, że zapomni o Tobie tuż po pierwszej takiej wyprzedaży. Pamiętaj, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, zatem wysoce prawdopodobne jest, że po pierwszych udanych zakupach, Twój klient powróci do Ciebie przy kolejnych wyprzedażach. Dlatego też zadbaj o systematyczne informowanie o kolejnych promocjach, które warto też zróżnicować. Końcówka roku to czas, kiedy klient bez wyrzutów sumienia chce sprawić prezent sobie i innym. Akcje promocyjne wzmacniają tę chęć, dodatkowo dając klientowi poczucie, że Twój sklep/firma/usługi, dba o niego i oferuje coraz więcej korzystnych cen i warunków.

Kody rabatowe i gratisy

Z poprzednim punktem ściśle łączy się znana i lubiana podstawowa metoda zacieśniania więzi z klientem, czyli kody rabatowe. Kody rabatowe mogą być pewnym sensie prezentem i sposobem wyrażenia wdzięczności (a przed świętami jest to szczególnie ważne). Niektórzy ogłaszają je w formie hasła na profilu social media, inni stosują je jako uwieńczenie transakcji i miły akcent na jej zakończenie. Bardzo dobrze odbierane są również kody dołączone do przesyłki, w formie vouchera. Wtedy wydają się one jeszcze bardziej spersonalizowane i zachęcają w ten sposób do dalszych zakupów. W zależności od działalności, jeżeli możesz sobie na to pozwolić, to do zamówienia wysyłanego do klienta, warto dołączyć małe gratisy, na przykład miniaturę kosmetyku lub świąteczną kompozycję zapachową. Przyjemnym akcentem może być również specjalna bożonarodzeniowa kartka z życzeniami.

Influencer marketing

Chyba nikogo już nie trzeba przekonywać do tego, że influencer marketing to potężne narzędzie sprzedażowe. Obecnie niemal wiele firm może pozwolić sobie na bardziej osobiste kreowanie wizerunku, na przykład poprzez relacje live. W ten sposób pokazujemy, że za naszymi usługami stoi zespół fajnych ludzi, którzy dbają klienta. Jednak po pierwsze, nie zawsze możemy sobie na to pozwolić. Po drugie, bądźmy szczerzy, nasz klient jest świadomy, że zawsze będziemy mówić o swoich produktach pozytywnie, więc wie, że jest to reklama wprost. Po trzecie, prawdopodobnie nie zbudujemy tak dużego grona odbiorców w krótkim okresie przedświątecznym, jakie posiada rozpoznawalny influencer. A więc jeżeli chcecie wiedzieć, czy warto rozpocząć przedświąteczną współpracę z influencerem, to zdecydowanie odpowiadamy: WARTO. Potwierdzenie tego znajduje się już w samej nazwie. Influencer w wolnym tłumaczeniu to osoba wpływowa, przywódca opinii. To również osoba, która zgromadziła stałe, zaangażowane grono odbiorców, które ufa jej opinii i systematycznie śledzi jej aktualne działania w social media. Polecenia influencera są odbierane jako wiarygodne i rzetelne, skutecznie zwrócą uwagę jego odbiorców na Twój produkt czy usługę. Taki model promocji jest dużo bardziej autentyczny niż tradycyjne formy reklamy, choć ich oczywiście nie może zabraknąć. Pamiętaj jednak, ażeby zrobić porządny research, zanim wybierzesz z kim chciałbyś współpracować. Liczba followersów nie jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem. Czasami lepiej jest podjąć współpracę z osobą, która jest mocno związana z tematem bliskim Twojej firmie, może ma mniej obserwujących, ale za to mogą oni być Twoją dokładną grupą docelową. Osoby, które reklamują coś kilka razy dzienne, mogą jedynie spowodować efekt słupa ogłoszeniowego. Ktoś tam zobaczy, a reszta przekazu zginie wśród innych zdawkowych poleceń. Influencer może opowiedzieć o przedświątecznych promocjach dokładniej i z perspektywy indywidualnej. Pamiętaj, że między Wami powinno zaistnieć porozumienie i zaufanie. Influencer, który świadomie zechce zarekomendować Twój produkt, wiedząc, że jego odbiorcy będą z niego zadowoleni, to najcenniejszy świąteczny prezent dla Twojej firmy. Bo właśnie święta dają jeszcze większe możliwości tworzenia emocjonującego przekazu, opartego na wspomnianym już obdarowywaniu bliskich i siebie. Ciepły kontakt influencera ze swoim odbiorcą, w kontekście świątecznym, to dla Ciebie doskonała okazja na zaistnienie wśród nowej grupy zainteresowanych.

Remarketing

Przypominanie o sobie klientom jest naprawdę bardzo ważne. Tę pamięć głównie podtrzymuje remarketing. Ponowne wyświetlanie reklam internautom to prosty mechanizm psychologiczny, który powoduje, że zadowolony klient może zechcieć “więcej” i chętnie do nas wrócić, a niezdecydowani pod wpływem sugestywnych reklam, dokonają decyzji o zakupie. Zakupy online mają to do siebie, że czasami robimy je impulsywnie, a więc pamięć o nich potrafi być ograniczona, zatem wyświetlanie reklam po konwersji może skutecznie przypominać odbiorcy o Twoim sklepie. Remarketing, według najprostszej definicji, to działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną, na podstawie ciasteczek. Zaakceptowane pliki cookie, które zbierają informacje o odbiorcy, później umożliwiają wyświetlanie im dobrze dobranej reklamy Twoich produktów. Mogą to być reklamy oglądanych przez niego rzeczy lub elementy dopełniające jego poprzednie zakupy. Takie działania powodują długotrwałą relację z klientem. W dodatku ilość reklam danego sklepu, które ogląda odbiorca, mogą mieć znaczący wpływ na wiele decyzji zakupowych. Remarketing sprzyja budowaniu pozytywnego obrazu firmy w świadomości klientów. W okresie przedświątecznym, przy tylu okazjach promocyjnych, jest to działanie wykazujące się dużą skutecznością i szybkimi efektami.

Powyższe wskazówki są składowymi Twojego przedświątecznego planu sprzedażowego. Każda z nich jest istotna i dopełnia inne, zatem warto wprowadzić w życie wszystkie, ale umiejętnie. Święta Bożego Narodzenia to jedyny taki czas w roku, kiedy Twoja wyobraźnia marketingowa może bazować na emocjach łączących niemal wszystkich, celebracji czasu z bliskimi i obdarowywania ich wyjątkowymi prezentami. Wykorzystaj tę szansę!

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...