Myślisz jak zacząć zamieszczać firmowe treści na Pintereście? Założyłaś już nawet konto, na tym etapie pojawiła się blokada?

Nie martw się, początki są trudne i ja dobrze o tym wiem. W tym artykule podam Ci 5 najlepszych pomysłów na dotarcie do Twoich przyszłych klientów.

Pin zakupowy

Ten rodzaj pinu, sprawia, że możesz przesyłać swoje produkty. Wyglądem przypomina katalog zakupowy. Treści firmowe w podobnej formie mogłaś zauważyć na Facebooku lub Instagramie. Jeśli szykujesz się z nową kolekcją i chcesz ją zareklamować, to pin zakupowy jest właśnie dla Ciebie!

Wykonanie: Po dodaniu zdjęć, do każdego dodajesz “etykiety”. Klientowi po kliknięciu którejś z nich, wyświetli się szczegółowa informacja na temat produktów znajdujących się na fotografii.

Zalecane jest dodawanie około 5 takich “etykiet” i przekierowywanie z nich do przypisanego im contentu na Twojej stronie, by klient mógł zakupić twój produkt.

Targetowanie reklam na Pinterest

Targetowanie firmowych treści na Pintereście może być całkiem przyjemne. Wyszukiwarka, oczywiście oferuje nam standardowe tagi (płeć, wiek, lokalizacja, język, urządzenia). Dodatkowo Pinterest oferuje nam o wiele bardziej interesujące rozwiązania, np.: zainteresowania, słowa kluczowe, umiejscowienie oraz odbiorcy.

Karuzela Pinów

W przeciwieństwie do innych pinów możesz przedstawić potencjalnemu klientowi wiele zdjęć/ filmów w tym samym czasie. Można je przewijać, jak karty. Jest to odpowiednik Instakaruzeli.

Możesz w ten sposób zaprezentować kilka produktów lub funkcje twojego produktu. W jednej karuzeli możesz umieścić 2-5 kart. Każdej z nich musisz nadać unikalny tytuł, zawierający max. 100 znaków. Lepiej, nie twórz długich nagłówków, tylko krótki i chwytliwy. Do każdej z kart karuzeli możesz dodać też opis (max. 500 znaków) i link.

W celu wykorzystania maksymalnie marketingowe właściwości karuzeli do każdego z jej pinów dodaj przekierowanie do innego produktu!

Pin promowany

Jest prostokątny pionowy lub kwadratowy obrazek w formacie .jpg lub .png ważący max.10 MB. Zwiększa on “widzialność” przez potencjalnych klientów firmowych treści z Twojego profilu firmowego. Gdy jakaś osoba kliknie Twój promowany pin, to automatycznie zostanie przekierowana na Twoją stronę internetową.

W przypadku, gdy ktoś zapisze Twój promowany Pin na tablicy, zmieni on formę na Pina organicznego. Straci etykietę reklamy oraz zyska jeszcze szersze grono odbiorców.

Promowany Pin wideo

Ten promowany Pin ma te same formy co Promowany Pin. Zamiast zdjęcia posiada on wideo w formacie .mp4, .mov lub .m4v i waży max. 2 GB. Są dwa podtypy, tego pinu: filmu w standardowej szerokości (rozmiar identyczny jak inne rodzaje pinów) oraz film o maksymalnej szerokości (maksymalizuje się na cały ekran- dobry, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta).

Czas trwania wideo to od 4 sekund do 15 minut. Im dłuższa reklama, tym większy koszt, więc spróbuj skupić się na kluczowych aspektach swojej reklamy.

Pamiętaj, by dodawać do pinów napisy (tekstowe nakładki), ponieważ wiele osób przegląda Pinterest z wyłączonym dźwiękiem.

Przedstawiłam Ci 5 sposobów na reklamę na Pinterest, część z tych metod jest płatna, więc na początek skorzystaj z form bezpłatnych. Warto jednak z czasem zacząć wypróbowywać inne rodzaje pinów, by sprawdzić, co u Ciebie ma najlepsze efekty.

Dowiedz się więcej o możliwościach Pinteresta, zapisując się do Akademii Kobieca Marka i przenieś swoją markę osobistą na wyższy poziom. Kliknij tutaj, by dołączyć.