Marka osobista, 6 zalet budowania jej w autentyczny sposób

utworzone przez | Marketing, Osobiste

Czym jest marka osobista? Definicji z pewnością jest wiele. Przeczytałam na ten temat wiele książek, wzięłam udział w kilkudziesięciu szkoleniach i ciągle poszukiwałam własnej drogi do jej odkrycia.

Według mnie marka osobista to jesteś “Ty” z Twoimi możliwościami i ograniczeniami. To Twoja osobowość, wiedza i sposób jej przekazywania, a także doświadczenie i energia, jaką emanujesz. To Twoja droga, którą przeszłaś, by być w miejscu, w którym jesteś aktualnie. 

Choć w swojej pracy najczęściej mówię o tym, jak wykorzystywać social media do promocji marki osobistej, to są one jedynie narzędziem, do przekazania istoty Twojej marki. Najważniejsza jest właśnie ta esencja przekazu, stylu i wartości.

W jaki sposób budować autentyczną markę osobistą? 

Warto zacząć od tego, kim jesteśmy, naszej misji i wizji. Po określeniu tej podstawowej strategii naszego biznesu zaczynamy tworzyć cele, produkty i autentyczną komunikację, która ma przyciągać do nas klientów. 

  • Wyróżnij się 

Co da Ci tworzenie autentycznej marki osobistej? Z pewnością możliwość wyróżnienia się. Przygotowanie unikalnego BIO na Twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych sprawia, że markę zaczyna otaczać magia. Wizualny styl marki, kolory, które wykorzystujesz, cechy osobowości, które podkreślasz, estetyka zdjęć na stronie, to wszystko składa się na jeden spójny i charakterystyczny tylko dla Ciebie styl. Prawdziwe i unikalne DNA Twojej marki. Jeśli wykorzystujesz je i utrwalasz odpowiednio często, nasycasz nim produkty i usługi, zaczyna ono stawać się Twoim znakiem rozpoznawczym. W natłoku marek w sieci okazuje się, że chętnie korzystamy z tych, które zapadają nam w pamięć, wyróżniają się przekazem, stylem i sposobem komunikacji. 

  • Wygoda w byciu sobą 

Między przesadzoną kreacją, a pozytywnym planowaniem autentycznej komunikacji jest cienka granica. Choć swoim klientkom powtarzam bardzo często, że świetne marki nie są kwestią przypadku, zdarza się, że dążenie do perfekcji nas pogrąża i blokuje naturalność. Ma to źródło w głęboko zakorzenionym poczuciu, że jesteśmy niewystarczające. A to nie jest prawdą.Perfekcja ma swoje ciemne strony, często bywa pułapką, ponieważ jest źródłem stresu a Ty zatracasz siebie. Możesz dojść do momentu, kiedy Twój wizerunek będzie wydmuszką na pokaz, a to kompletnie zniechęci Cię do działania. Bycie sobą jest dobre i wygodne w pozytywnym znaczeniu. Jeżeli nie udajesz to skutkuje to bliższą relacją z klientami, ale możesz też podejść z dystansem do problemów. Jeśli bez poczucia wstydu pokażesz własne ograniczenia i porażki, po których podnosisz się silniejsza, sprawi to, że Twoja marka zainspiruje, staje się realna, bardziej wiarygodna i daje dowód na to, że problemy traktujesz jako wyzwania, nie załamujesz się pod ich wpływem. (Jessica Mercedes tak zrobiła)

  • Docieranie do właściwych odbiorców 

Dzięki autentycznemu przekazowi mamy szansę dotrzeć do właściwych odbiorców. Jeśli do tej pory trafiasz na klientów, z którymi nie do końca się rozumiesz, brakuje wspólnego flow lub różnią Was wartości, to z pewnością ciężko będzie Wam współpracować razem na zasadzie konsultacji. Prosta i rzetelna komunikacja pozwala przyciągać do siebie klientów, na których nam zależy i którzy osiągają z nami najlepsze rezultaty. Nasza oferta jest dla nich autentycznie najlepsza. Nie ukrywam przed moimi klientami tego, że jestem tytanem pracy i że we współpracy ze mną, podczas programów jeden na jeden, jest intensywnie. Nie ukrywam też, że trzeba otworzyć przestrzeń w sobie na nowe i wyjść trochę ze swojej oazy. Nikt podczas współpracy nie oczekuje, że wyniki przyjdą same, a reklamy “zrobią” za nas sprzedaż.

W kursach online można iść własnym tempem, a to idealne rozwiązanie dla dziewczyn z mniejszą ilością czasu. Moja autentyczna komunikacja sprawia, że nie wszystkie klientki trafiają do mnie na indywidualne programy, ale te, które trafiają, wiedzą czego się po nich spodziewać i oczekują nieprzeciętnych wyników. Autentyczna marka osobista nie zadowoli każdego, ale z pewnością zadowoli tych właściwych klientów. 

  • Bliskość i zaufanie  

Jestem zdania, że zaufanie budujemy przez zasady, których przestrzegamy i obietnice, które spełniamy. Zaufanie i bliskość ułatwiają wybór naszej oferty klientom. Wiedzą, że trafiają na osobę, którą cechują określone bliskie im wartości. Zaufanie to też reakcja marki osobistej na sytuacje kryzysowe czy potknięcia. U marek, które dbają o obsługę klienta na wysokim poziomie, jesteśmy skłonni wydać więcej na jej produkty, bo wiemy, że jakość obsługi nas nie zawiedzie. Ufamy, że nawet w przypadku sytuacji niekomfortowych zostaniemy odpowiednio potraktowani i w razie potrzeby zrekompensowani.  

  • Zwiększasz moc przyciągania 

Twoja autentyczna energia i moc przyciągania, często pasja stojąca za Twoim biznesem, idea w którą wierzysz, sprawiają, że zarażasz innych swoim nastawieniem. Postrzegają Twoje produkty za bardziej wartościowe i unikalne. Chcą wspierać Twoje wartości i misję nawet w przypadku, jeśli muszą zapłacić więcej za produkty na przykład szyte w Polsce lub eko opakowania. Wiedzą, że są tego warte i chcą wspierać rozwój marki, której ufają. 

Znasz już zalety budowania marki osobistej, a teraz mam dla Ciebie kilka bardzo ważnych pytań, które pomogą Ci stworzyć swoją unikalną propozycję dla klientów.

Zastanów się, z czego chcesz być znana? Jakie są Twoje wartości i jaki będzie styl Twojej marki? Czym się wyróżnią? Dokąd chcesz zaprowadzić swoich idealnych klientów? Z jakimi ograniczeniami będziesz musiała się pogodzić?

Oskar Wilde powiedział: “Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci”.

I jest to najlepszy drogowskaz w określaniu istoty Twojej marki.

Dołącz na pokład kursu Kobiecej Akademii Marketingu Online.

Klub Kobieca Marka Online to program kierowany do przedsiębiorczych kobiet, które chcą rozwinąć swoją markę online o działania strategiczne, wizerunkowe i reklamowe. Projekt jest autorskim, rocznym programem, w którym stawiam na systematyczny i realny rozwój marki. Został stworzony na bazie programów indywidualnych, które realizowałam z moimi Klientkami w formule jeden na jeden, które po jego realizacji osiągają ponadprzeciętne wyniki.  Dowiedz się więcej

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...