Hashtagi na Instagramie nie tylko pomagają w przemyceniu dodatkowych treści, ale też ułatwiają dotarcie do odpowiednich osób. To sam potencjalny klient może Cię znaleźć. Jak stosować hashtagi na Instagramie, by maksymalnie ułatwić dotarcie do Twojego produktu zainteresowanych osób?

Pomyśl czego szuka Twój idealny klient

Używaj hashtagów, które najprawdopodobniej szukałby Twój potencjalny klient. Zadbaj też o to, by nie były zbyt specjalistyczne. Jeżeli np. zajmujesz się tworzeniem biżuterii, to nie wstawiaj hashtagu nici jubilerskie. Osoba chcąca kupić naszyjnik, tego nie wpisze. Jest to raczej hashtag dla osób interesujących się własnoręcznym tworzeniem biżuterii.

Hashtagi na Instagramie- zasady

  • Na Instagramie możesz dodać maksymalnie trzydzieści hashtagów, jednak nie jest to zalecane. IG podają, że najlepiej jest stosować od 3 do 5. Jednak najlepiej jest samemu sprawdzić, co się sprawdza lepiej. Na początku nie bój się eksperymentować!
  • Hashtagi dobieraj do tematu i kontekstu. Pamiętaj, żeby były powiązane z Twoim produktem lub usługą, a nie np. ze zdjęciem. Przykładowo, jeśli masz zdjęcie produktu obok kawy i kwiatów, skup się na produkcie, a nie otoczeniu. Chcesz przecież przyciągać osoby zainteresowane Twoim biznesem, a nie rzeczami będącymi jego “ozdobą”.
  • Unikaj popularnych hashtagów. To prawda, że tam jest więcej osób, ale też i większa konkurencja. Skup się na tych mniej popularnych, na których klienci łatwiej Cię zauważą.

Zbanowane hashtagi na Instagramie

Na Instagramie jest kilka hashtagów, które zostały zbanowane. Łamały one regulamin przez promowanie treści zakazanych przez regulamin np. przemoc, treści erotyczne itp. Niektóre zostały całkowicie usunięte z Instagrama, za to inne pozostały, ale z nałożonymi na nie ograniczeniami. Hashtagów z pierwszej kategorii nie znajdziesz już na IG, za to z drugiej nie da się obserwować (na górze znajduje się o tym informacja).

Wnioski

Odpowiednie hashtagi na Instagramie ułatwiają znalezienie Cię i Twojego biznesu potencjalnym klientom, jednak to nie wszystko. Jest to tylko jeden z wielu elementów przyciągających do Ciebie innych. Ważny jest też content i zdjęcie (jeśli ono nie będzie przyciągać uwagi, to hashtagi nic już nie pomogą).

Przeczytaj też “Jak planować posty na Facebooku, Instagramie I Pinterest?”: https://liliannatrojanowska.pl/jak-planowac-posty-na-facebooku-instagramie-i-pinterest/