W Polsce dominującą platformą społecznościową jest wciąż Facebook, ale audytorium Instagrama rośnie niezwykle dynamicznie, zwiększając zasięg możliwości dla biznesu. Wraz z nadejściem 2018 roku liczba użytkowników tego serwisu miesięcznie przekroczyła 800 milionów. A więc bez wahania można powiedzieć, że warto wprowadzić swój biznes również w ten nowy, obiecujący świat.

1. Wygląd

Ludzie często wybierają się do galerii, nawet nie mając konkretnego celu. Czasami są to po prostu kolorowe witryny, które przyciągają i budzą chęć posiadania danej rzeczy. Podobnie jest z Instagramem. To wielka mobilna galeria, do której możemy udać się bez wychodzenia z domu. Instagram w dużej mierze opiera się na doznaniach estetycznych. Ciekawe treści, opatrzone odpowiednimi hashtagami budzą ciekawość i chęć posiadania. Zatem zdjęcia produktów, usług muszą być bardzo przemyślane i po prostu… atrakcyjne. Ważne jest by wspólnie również tworzyły spójną całośc, czyli tzw. feed. Opracuj strategię, w której jasno określisz, jakie zdjęcia chcesz publikować, którym filtrem je urozmaicać, jakich efektów w Insta Stories używać. Dzięki temu Twoje konto stanie się rozpoznawalne.

2. Oznacz produkty

Mając konto firmowe na Instagramie mamy do dyspozycji reklamy w formie zdjęć, galerii, video czy Insta Stories, a teraz także zakupy. Posty przedstawiające produkty (dostępne z poziomu Aktualności i profilu marki) pozwalają nie tylko szybko zdobyć szczegółowe informacje i poznać cenę produktu, ale także pójść krok dalej. Klikając „Kup teraz” użytkownik zostaje przeniesiony do sklepu online i tam finalizuje transakcję. Produkty na zdjęciach oznacza się dokładnie tak samo jak i osoby. Każde zdjęcie ma limit 5 produktów, a post karuzelowy aż 20.

3. Hashtagi

Kolejną zaletą Instagrama są hashtagi, które tutaj w odróżnieniu od Facebooka odgrywają kluczowe znaczenie. Użytkownicy Instagrama mają możliwość obserwowania interesujących ich hashtagów. Jeżeli na swoim profilu będziesz używać tagów, które śledzi Twoją grupa docelowa to masz szansę systematycznie rozwijać grupę obserwatorów, którzy mogą stać się też Twoimi klientami. Pamiętaj, że Instagram posiada też swoją listę zakazanych hashtagów, przez których użycie można otrzymać tak zwanego shadowbanna. Należy regularnie sprawdzać tę listę, by nie stracić zasięgu.

4. Kulisy z życia firmy

Warto pamiętać, że na Instagramie możemy pokazać kulisy z życia naszej firmy, wówczas w potencjalnym kliencie wzrasta poczucie zaufania i przywiązania. W promocji swojego biznesu możesz posłużyć się także innymi profilami, na przykład za pomocą współpracy z influencerami, czyli osobowościami medialnymi z dużą ilością followersów. Zdjęcie z danym produktem na ich profilu może naprawdę wiele zdziałać. Ważne są również prywatne profile, jeśli skomentujesz zdjęcie osoby, która oznaczyła Cię na swoim, zyskasz dodatkową uwagę.

Pamiętaj, nie skupiaj się na sprzedaży. Traktuj Instagram, jako środek komunikacji i inspiracji dla Twoich klientów, a korzyści przyjdą same.

Przeczytaj też “Marka osobista, 6 zalet budowania jej w autentyczny sposób”: https://liliannatrojanowska.pl/marka-osobista-6-zalet-budowania-jej-w-autentyczny-sposob/