Witam Cię w pierwszym odcinku mojego podcastu. Dzisiaj będziemy rozmawiać o Instagram Stories, które stanie się z pewnością jednym z głównych narzędzi marketingowych wykorzystywanych w kontakcie z naszymi klientami w 2021 r. W jaki sposób korzystać z funkcji Instagrama, żeby budować zaangażowanie i sprzedaż wśród Twoich odbiorców? Porozmawiamy o tym, jaki content tworzyć, żeby osiągnąć nasze cele biznesowe i wizerunkowe.

Dlaczego w dzisiejszym podcaście zachęcam cię do korzystania z tej formy komunikacji z klientami?

 Przede wszystkim Instagram Stories jak żadne inne narzędzie pozwala nam budować relacje z naszymi aktualnymi odbiorcami. Jedna z najważniejszych jego zalet jest format, w jakim są prezentowane treści naszym odbiorcom. Pionowe ułożenie zajmuje cały ekran, co pozwala skupić uwagę użytkownika na wyłącznie naszych treściach przez 15 sekund, 30 czy nawet kilka minut.

Co więcej, Instagram Stories według statystyk ma piętnastokrotnie większy potencjał sprzedażowy niż pozostałe formy contentu, które tworzymy w mediach społecznościowych. To z pewnością brzmi świetnie, jeśli prowadzisz własny biznes stacjonarny, e-commerce, markę osobistą, sprzedajesz usługi to z pewnością Instagram Stories jest dla Ciebie i nie możesz przejść obojętnie obok tej informacji.

Instagram Stories- treści 

Już wiemy, dlaczego warto tworzyć Instastory, ale jakie treści możemy publikować? Co zamieszczać, by rozwijać Instagram i Facebook (odpowiednikiem Instagram Story na Facebooku są relacje)? Jeśli połączymy swoje konto na Instagramie z naszym Fanpage’em relacje, to opublikowane na Instagramie będą udostępniane automatycznie lub z wyboru na Facebooku.

Jednym z najbardziej angażujących postów, które możemy umieszczać na naszym Instastory są treści związane z zapleczem naszej pracy. Zaspokajamy w ten sposób ciekawość naszych obserwatorów co do tego, jak wygląda nasza przestrzeń. Możemy pokazać, co wyróżnia nasze miejsce pracy oraz jakie elementy przestrzeni są charakterystyczne dla naszego zawodu. Możemy także dołączyć elementy, które będą podkreślały styl naszej marki. Dodatkowo jest możliwość wzbogacenia tego contentu o aktualne projekty, nad którymi pracujemy. Pokazać, w jaki sposób pakujemy paczki dla naszych klientów, ale też, w czym kryje się magia naszej marki.

Drugim rodzajem bardzo wartościowego postu, który możesz udostępniać w swoim Instagram Stories są opinie klientów. Aby opublikować opinie o produkcie, możesz przygotować specjalne graficzne case study swoich klientów. W tym miejscu wraz ze zdjęciem zacytujesz opinie i możesz też przygotować video z wypowiedzią klienta.

Tutaj mam dla Ciebie dodatkową wskazówkę wszystkie opinie, które umieszczasz w Twoim Instagram Stories podpinaj pod swoje relacje wyróżnione. Zapewni Ci to, że nie zniknął po 24 godzinach i będą tworzyły stały content dostępny na Twoim Instagramie. Tym sposobem będzie on łatwy do odnalezienia dla Twoich przyszłych klientów.

Rodzaje klientów i jak ich “zdobywać”

Wśród moich Klientek często obserwuję dwa rodzaje zachowań. Pierwsze to są takie, które mówią bardzo mało o swoich produktach albo zupełnie ich nie promują, natomiast drugi styl komunikacji to mówienie wyłącznie o swoich produktach. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana różnych treści, sprzedażowych, edukacyjnych, inspiracyjnych, prywatnych. Jak mówić o produktach? Pokazujmy ich wartość i użyteczność oraz podkreślmy, dlaczego klient powinien skorzystać z naszej oferty właśnie teraz, w tym momencie, czyli musimy użyć różnych triggerów (wyzwalaczy) sprzedażowych. Świetnie, w tym wypadku sprawdzą się naklejki z timerem, dodawanie linków do naszych produktów, efektowne aplikacje podkreślające styl grafik marki jak StoryArt, Mojo czy Canva.

Jeśli częścią naszej strategii jest edukacja klientów, możemy zapraszać odbiorców do innych naszych miejsce w sieci. Pokażmy temat naszego nowego artykułu na blogu, intro nowego odcinka na Youtube, dodajmy krótki fragment podcastu.

Nie zapomnij, aby umieścić link do Twoich innych miejsc w sieci. Jeżeli masz ponad 10 000 odbiorców, możesz to zrobić bezpośrednio na Instagram Stories. W przypadku mniejszej ilości obserwujących możesz dodać swój Link w BiO. Warto wykorzystać też dodatkowe aplikacje takie jak linktr.ee czy milkshake, aby rozbudować swoje miejsce o dodatkowe linki. Sposobem na dodanie linków są również reklamy.

Promuj swoje lead magnety, czyli wszystkie bezpłatne treści, które tworzysz dla użytkowników.  Sprawi to, że zwiększysz swoją listę mailową, której rozbudowa powinna być jednym z Twoich najważniejszych celów biznesowych na 2021 rok.

Wnioski

Podsumowując dzisiejszy odcinek, pamiętaj, by wykorzystać różne treści w Twoich relacjach. Opowiadaj nimi historię Twojej marki, w twórczy i kreatyny sposób. Wykorzystaj aplikacje, do tworzenia pięknych grafik nie zapominając o ich spójności. Powiększ swoje BIO o dodatkowe linki i zacznij dodawać naklejki interakcji z Twoimi użytkownikami.

W moim artykule na blogu przygotowałam dla Ciebie link do pobrania content plannera Instagram Stories 60 dni. Znajdziesz w nim 2 miesiące gotowych pomysłów na treści, które będą wspierać Twoją markę. Możesz wybrać dla siebie te dopasowane do Twojego biznesu i zaplanować własny kalendarz na najbliższe dni. Kliknij tutaj, aby pobrać.

W przyszłym tygodniu porozmawiamy o tym, dlaczego warto być na Pinterest.

Czekając przeczytaj też: https://liliannatrojanowska.pl/najlepsze-aplikacje-do-tworzenia-tresci-na-instagramie/