Instagram Stories – pomysły na content

utworzone przez | Marketing

Witam Cię w pierwszym odcinku mojego podcastu dzisiaj będziemy rozmawiać o Instagram Stories, które stanie się z pewnością jednym z głównych narzędzi marketingowych wykorzystywanych w kontakcie z naszymi klientami w 2021 r. W jaki sposób korzystać z funkcji Instagrama żeby budować zaangażowanie i sprzedaż wśród Twoich odbiorców. Porozmawiamy o tym, jaki content tworzyć żeby osiągnąć nasze cele biznesowe i wizerunkowe.

 

Dlaczego w dzisiejszym podcaście zachęcam cię do korzystania z tej formy komunikacji z klientami? Przede wszystkim Instagram Stories jak żadne inne narzędzie pozwala nam budować relacje z naszymi aktualnymi odbiorcami. Jedna z najważniejszych jego zalet jest format, w jakim są prezentowane treści naszym odbiorcom, pionowe ułożenie zajmuje cały ekran, co pozwala skupić uwagę użytkownika na wyłącznie naszych treściach przez 15 sekund, 30 czy nawet kilka minut.

Co więcej, Instagram Stories według statystyk ma piętnastokrotnie większy potencjał sprzedażowy niż pozostałe formy contentu, które tworzymy w mediach społecznościowych. To z pewnością brzmi świetnie, jeśli prowadzisz własny biznes stacjonarny, e-commerce, markę osobistą, sprzedajesz usługi to z pewnością Instagram Stories jest dla Ciebie i nie możesz przejść obojętnie obok tej informacji. 

Skoro już wiemy, dlaczego warto tworzyć Instastory ustalmy jakie treści możemy publikować żeby rozwijać Instagram i Facebook, bo oczywiście odpowiednikiem Instagram Story na Facebooku są relacje. Jeśli połączymy swoje konto na Instagramie z naszym Fanpage’em relacje opublikowane na Instagramie będą  udostępniane automatycznie lub z wyboru na Facebooku. 

Jednym z najbardziej angażujących postów, które możemy umieszczać na naszym Instastory są treści związane z zapleczem naszej pracy. Zaspokajamy w ten sposób ciekawość naszych obserwatorów co do tego, jak wygląda nasza przestrzeń. Możemy pokazać, co wyróżnia nasze miejsce pracy, jakie elementy przestrzeni są charakterystyczne dla naszego zawodu, możemy także dołączyć elementy, które będą podkreślały styl naszej marki. Możemy wzbogacić ten content o aktualne projekty, nad którymi pracujemy pokazać, w jaki sposób pakujemy paczki dla naszych klientów, w czym kryje się  magia naszej marki.  

Drugim rodzajem bardzo wartościowego postu, który możesz udostępniać w swoim Instagram Stories są opinie klientów. Aby opublikować opinie o produkcie możesz przygotować specjalne graficzne case study swoich klientów, gdzie wraz ze zdjęciem zacytujesz opinie, możesz także przygotować video z wypowiedzią klienta. 

 

Tutaj mam dla Ciebie dodatkową wskazówkę wszystkie opinie, które umieszczasz w Twoim Instagram Stories podpinaj pod swoje relacje wyróżnione, tak by nie znikały po 24 godzinach i tworzyły stały content dostępny na Twoim Instagramie, łatwy do odnalezienia przez przyszłych klientów.

 

Wśród moich Klientek często obserwuję dwa rodzaje zachowań. Pierwsze to są takie, które mówią bardzo mało o swoich produktach albo zupełnie ich nie promują, natomiast drugi styl komunikacji to mówienie wyłącznie o swoich produktach. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana różnych treści, sprzedażowych, edukacyjnych, inspiracyjnych, prywatnych.  Jak mówić o produktach? Pokazujmy ich wartość i użyteczność oraz podkreślmy, dlaczego klient powinien skorzystać z naszej oferty właśnie teraz, w tym momencie, czyli musimy użyć różnych triggerów (wyzwalaczy) sprzedażowych. Świetnie, w tym wypadku sprawdzą się naklejki z timerem, dodawanie linków do naszych produktów, efektowne aplikacje podkreślające styl grafik marki jak StoryArt, Mojo czy Canva. 

Jeśli częścią naszej strategii jest edukacja klientów, możemy zapraszać odbiorców do innych naszych miejsce w sieci. Pokażmy temat naszego nowego artykułu na blogu, intro nowego odcinka na Youtube, dodajmy krótki fragment podcastu. 

Nie zapomnij, aby umieścić link do Twoich innych miejsc w sieci. Jeżeli masz ponad 10 000 odbiorców, możesz to zrobić bezpośrednio na InstagramStories, w przypadku mniejszej ilości obserwujących możesz dodać swój Link w BiO warto wykorzystać też dodatkowe aplikacje takie jak linktr.ee czy milkshake aby rozbudować swoje miejsce o dodatkowe linki. Sposobem na dodanie linków są również reklamy. 

Promuj swoje lead magnety, czyli wszystkie bezpłatne treści, które tworzysz dla użytkowników, po to by zwiększyć swoją listę mailową, której rozbudowa powinna być jednym z Twoich najważniejszych celów biznesowych na 2021 rok. 

 

Podsumowując dzisiejszy odcinek pamiętaj by wykorzystać różne treści w Twoich relacjach, opowiadaj nimi historię Twojej marki, w twórczy i kreatyny sposób. Wykorzystaj aplikacje, do tworzenia pięknych grafik nie zapominając o ich spójności. Powiększ swoje BIO o dodatkowe linki i zacznij dodawać naklejki interakcji z Twoimi użytkownikami. 

 

W moim artykule na blogu przygotowałam dla Ciebie link do pobrania content plannera Instagram Stories 60 dni, w którym znajdziesz 2 miesiące gotowych pomysłów na treści, które będą wspierać Twoją markę. Możesz wybrać dla siebie te dopasowane do Twojego biznesu i zaplanować własny kalendarz na najbliższe dni. Kliknij tutaj aby pobrać. 

W przyszłym tygodniu porozmawiamy o tym, dlaczego warto być na Pinterest. 

 

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...