Jak przedłużyć sprzedaż świąteczną do stycznia

utworzone przez | Marketing

Jak przedłużyć sprzedaż świąteczną do stycznia?

W ostatnich dwóch artykułach pisałam o tym, że okres przedświąteczny to istny raj marketingowy, na który czekamy wręcz cały rok. W tym czasie przypada kilka dni specjalnych typu Black Friday, a już same zbliżające się święta są powodem do większych zakupów. Oznacza to także mnogość pomysłów na wiele wspaniałych kreacji reklamowych, które przyciągną nowych klientów. Jest tylko jedno wiele, ale… Święta, święta i po świętach. Ten intensywny czas jest przy tym bardzo krótki, a my przecież chcemy sprzedawać i po okresie świątecznym. Oto kilka moich wskazówek, które pomogą Ci w tym.

1. Sprzedaj te produkty, które nie sprzedały się dobrze podczas świąt.

Zapewne doświadczyłeś sytuacji, kiedy jeden z Twoich produktów okazał się hitem sprzedażowym, na który było wzmożone zapotrzebowanie, a inne nie cieszyły się takim zainteresowaniem, a wręcz minimalnym. To zupełnie normalne. Wyprzedaż magazynów z zalegającymi produktami to stały punkt końcówki roku. Wtedy masz szansę pozbyć się tego, co i tak zalega w magazynie i zarobić może mniej niż przy cenach regularnych, ale i tak wciąż będąc na przysłowiowym plusie. Wyprzedaże magazynów przyciągają ogromną rzeszę klientów. Spora obniżka cenowa skłania ich do zakupu produktów, co do których wcześniej nie byli zdecydowani. A najczęściej też do koszyka dodają inne rzeczy, ponieważ naprawdę rzadko wyprzedaże oznaczają poprzestanie na jednej. Pamiętaj, że Twoim podstawowym zadaniem jest przedstawianie oferty na bieżąco i przekonująco, głównie w mediach społecznościowych. Warto podkreślić zalety danego produktu i jego zakupu w tak promocyjnej cenie, klient ma poczuć chęć posiadania, więc nie zostawiaj go samego sobie i nie łudź się, że niska cena będzie jedynym wabikiem. Twoje kreacje reklamowe to pięknie podany i przekonujący argument przemawiający za kupnem produktu. A trzeba pamiętać, że klient wcześniej go nie potrzebował, zatem musi dowiedzieć się, dlaczego warto go nabyć. Oczywiście, wszystko z klasą i wyczuciem! Bo agresywny marketing to “złoooo”. 😉

2. Przedłużenie promocji na bestsellery.

Kto powiedział, że bestseller musi trwać w swojej przedświątecznej cenie, podyktowanej intensywnym popytem? Nikt. Jeżeli Twój bestseller pomimo wielkiego zainteresowania, w jakimś stopniu zalega Ci jeszcze w magazynie, to wykorzystaj to i zorganizuj promocję. To nie świadczy o spadku zainteresowania, tylko o wykorzystaniu go również pod koniec roku, kiedy to przestajemy robić zakupy przeznaczone na prezenty. Zaznacz, że dany produkt jest hitem, a jego wartość i zalety przecież po świętach są wciąż takie same. Organizując promocję na bestseller, przedłużysz istniejące już zainteresowanie, zyskując jego nowych wielbicieli. A każdy zadowolony klient do prawdopodobna rekomendacja produktu dla kolejnych. Uruchamiasz w ten sposób sprzedaż również po świętach, co pozwoli się uniknąć zastojowi.

3. Kody rabatowe ważne do końca roku

Akcje promocyjne nie muszą polegać tylko na obniżaniu cen wprost, jeszcze bardziej sugestywne będzie podawanie kodów rabatowych, które sprawiają, iż klient ma jeszcze większe poczucie zaoszczędzenia na zakupie. Rabaty to pewne nagłówki, które szybko i skutecznie działają na podświadomość konsumenta. To marketingowy znak drogowy, który oznacza: Stop, zatrzymaj się, to super okazja! Jednak prawdopodobnie nie będzie to działało tak dobrze, gdy oferujemy 5 czy 10%. Może tak być, jednak po świętach musimy bardziej się postarać, zapominając o kalkulatorze w głowie. 20, 30, a nawet 50% to cyfry, które robią realne wrażenie i niemal na pewno przyciągną zainteresowanie. Zdecydowanie powinieneś umieszczać je na grafikach lub początku postu, tak by z miejsca zachęcić i skłonić do zapoznania z produktem. Dodatkowo zaznacz, że oferta obowiązuje tylko teraz, czyli w okresie poświątecznym, co motywuje do zakupu. Naprawdę warto, nic tak nie działa, jak znaczący rabat.

4. Wykorzystaj zmianę roku, postanowienia noworoczne itd.

Nowy rok, nowa ja. Kto tego nie zna? Większośc osób chce w nowym roku coś zmienić, ulepszyć, wprowadzić. Niby wiemy, że zawsze jest dobra pora na zmiany, ale to symboliczna zmiana kalendarza ma wybitne działanie motywacyjne. Każdy też wie, że tych postanowień często je trudno dotrzymać. A Ty w pewien sposób możesz wykorzystać to w sprzedaży świątecznej, sugerując, że Twój produkt może być częścią tych zmian lub w nich pomóc. Oczywiście nie dotyczy to każdej branży, ale śmiało można to zastosować w przypadku kosmetyków, elektroniki, sprzętu i karnetu sportowego, kalendarzy, planerów, suplementów, kursów, książek, ebooków i wielu innych. Punktem wyjściowym jest oczywiście intensywne przeanalizowanie tego, jak Twój produkt lub usługa może przyczynić do zmian w czyimś życiu lub utrzymaniu ich. Zapewniem Cię, że na pewno znajdziesz jakiś taki aspekt.

5. Zrób odsprzedaż pokrewnych lub wyższych produktów komplementarnych do zakupionych w okresie przedświątecznym.

Wyjaśnię Ci to na prostym przykładzie. Pewną podstawą w pielęgnacji jest krem do twarzy, w zasadzie stosuje go każda kobieta i nie ma wątpliwości co do jego zakupu. Jak się domyślasz seria produktowa obejmuje prawdopodobnie inne komplementarne kosmetyki: tonik, krem pod oczy, żel do mycia twarzy czy serum. Po świętach możesz spróbować przekonać klienta do zalet posiadania całego zestawu, gdyż dzięki temu osiąga się najlepszy efekt. A więc przedstaw to uzupełniające się działanie, moc płynącą z całości i efekty. Podobnie będzie w wielu innych przypadkach, wszak każdy produkt jest częścią czegoś. Możesz przy tym zastosować opcję 2+1, 1+1, czyli dodawanie jakiegoś produktu do dwóch innych zakupów. Wówczas dajesz klientowi poczucie, że zyskuje coś gratisowo i jest to okazja, z której naprawde warto skorzystać, a Ty przedłużasz swoją sprzedaż świąteczną i opróżniasz zalegające magazyny. W tym momencie radzę kierować się porzekadłem: Lepiej wróbel w garści, niż gołąb na dachu. Nawet jeżeli myślisz, że nie jest to dla Ciebie tak opłacalne, jak zwykła sprzedaż, to pamiętaj, że tak czy siak zyskujesz, a Twoi klienci będą chcieli śledzić Twój sklep, wiedząc, że oferuje im więcej niż inne.

Przedłużenie sprzedaży świątecznej to złożone zadanie, które jak widzisz, jest jednak jak najbardziej możliwe. Wystarczy, że wybierzesz jedną z moich propozycji, a zapewniam Cię, możesz sporo dzięki niej uzyskać. Powinieneś pamiętać, że końcówka roku to czas, kiedy o klienta musisz nieco bardziej zabiegać, proponując mu jeszcze więcej niż przed świętami.

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...