Kampania Black Friday

utworzone przez | Marketing

Rozgrzej swoich klientów przed Black Friday. Sprawdzone pomysły na zniżki dla klientów podczas kampanii promocyjnej, ważne strategicznie elementy na Twojej stronie internetowej, grafiki, które warto wykorzystać podczas promowania naszych produktów. 

Pozostało klika dni do rozpoczęcia największego sprzedażowego czasu dla wielu firm usługowych, sklepów internetowych i marek osobistych, które promują własne produkty. 

ZaInspiruj się moimi sprawdzonymi pomysłami na przygotowanie kampanii Black Friday z sukcesem. Zacznijmy od strategii. Po pierwsze skup się na tym, jaki cel dla swojej marki chcesz osiągnąć podczas realizacji swojej kampanii. Czy koncentrujesz się na sprzedaży, zamierzasz pozyskać większą społeczność, opróżnić swój magazyn z produktów, do którego mają wejść nowe kolekcje, chcesz zaangażować swoją społeczność do zakupów ofert w atrakcyjnych cenach, planujesz zbudować swoją listę mailową. Każdy z celów jest dobry, do realizacji każdego z nich powinnaś wykorzystać inne techniki. 

Cele wybrane, co dalej? Czy korzystasz z pixela Facebooka do optymalizacji własnych reklam, powracania do klientów z remarketingiem, odzyskiwania porzuconych koszyków. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz tych możliwości, przygotuj się do tego i zainstaluj kod pixela na swojej stronie. 

Buduj napięcie. Realizacja kampanii Black Friday jak żadnej innej wiąże się z budowaniem napięcia i oczekiwania na najlepsze promocje, szczególnie jeśli wykorzystujesz dwie daty Black Friday i Cyber Monday. Kulisy przygotowania promocji, elementy, które kuszą i przyciągają, limity ofert to wszystko sprawia, że klienci czekają na odpalenie Twoich stron sprzedażowych.

Jak zaprezentować produkty podczas kampanii?

Aby rozpocząć planowanie wybierz produkty, których będzie dotyczyła kampania, nie promuj nieatrakcyjnych produktów i takich, które nigdy nie cieszyły się popularnością. Ta kampania nie ma na celu wypchnięcia nieudanej kolekcji, ale rozgrzanie Twojej społeczności. 

Pomysłem na dobre prezentacje produktów są oferty limitowane ilością i czasem, atrakcyjne bonusy, produkty 2+1, niesprzedawane dotychczas pakiety, pakiety świąteczne, ukryte oferty tylko dla wybranych użytkowników np. dotychczasowych klientów lub zapisanych na listę oczekujących. 

Zaplanuj jakie grafiki przyciągną uwagę Twoich klientów do Twoich promocji, konkurencja nie śpi, każdy w tym okresie walczy o uwagę swoich odbiorców. Wyróżnij się ze swoim pomysłem. Wykorzystaj ankiety na Instagramie do wysłania kodów rabatowych, zaprogramuj chatbota do przesyłania odpowiedzi na komentarze na Facebooku. Ustaw wyprzedażowe banery na okładce FB oraz na stronie internetowej, zaprezentuj promowane produkty na stronie głównej w ten kluczowy weekend. 

Jeśli chcesz zaplanować czas przedświąteczny, pobierz adwentowy kalendarz świąteczny i stwórz planner własnych treści. W mojej kampanii na Black Friday, finał będzie miała kampania sprzedażowa kursu Pinterest, oraz przygotowuje na ten czas specjalny produkt, który oczekuję na swoją premierę. 

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...