Rozgrzej swoich klientów przed Black Friday. Sprawdzone pomysły na zniżki dla klientów podczas kampanii promocyjnej. Poznaj ważne strategicznie elementy na Twojej stronie internetowej oraz grafiki, które warto wykorzystać podczas promowania naszych produktów.

Pozostało klika dni do rozpoczęcia największego sprzedażowego czasu dla wielu firm usługowych, sklepów internetowych i marek osobistych, które promują własne produkty.

Wybierz cel.

Zainspiruj się moimi sprawdzonymi pomysłami na przygotowanie kampanii Black Friday z sukcesem. Zacznijmy od strategii. Po pierwsze skup się na tym, jaki cel dla swojej marki chcesz osiągnąć podczas realizacji swojej kampanii. Nieważne czy koncentrujesz się na sprzedaży, planujesz zbudować swoją listę mailową czy zamierzasz pozyskać większą społeczność. A może chcesz opróżnić swój magazyn z produktów, do którego mają wejść nowe kolekcje lub chcesz zaangażować swoją społeczność do zakupów ofert w atrakcyjnych cenach? Każdy z celów jest dobry, ponieważ do realizacji każdego z nich powinnaś wykorzystać inne techniki.

Cele wybrane, co dalej?

Pomocne jest korzystanie z pixela Facebooka do optymalizacji własnych reklam, powracania do klientów z remarketingiem, odzyskiwania porzuconych koszyków. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz tych możliwości, przygotuj się do tego i zainstaluj kod pixela na swojej stronie.

Buduj napięcie.

Realizacja kampanii Black Friday jak żadnej innej wiąże się z budowaniem napięcia i oczekiwania na najlepsze promocje. Szczególnie jeśli wykorzystujesz dwie daty Black Friday i Cyber Monday. Kulisy przygotowania promocji, elementy, które kuszą i przyciągają, limity ofert to wszystko sprawia, że klienci czekają na odpalenie Twoich stron sprzedażowych.

Jak zaprezentować produkty podczas kampanii?

Aby rozpocząć planowanie, wybierz produkty, których będzie dotyczyła kampania. Nie promuj nieatrakcyjnych produktów i takich, które nigdy nie cieszyły się popularnością. Ta kampania nie ma na celu wypchnięcia nieudanej kolekcji, ale rozgrzanie Twojej społeczności.

Pomysłem na dobre prezentacje produktów są oferty limitowane ilością i czasem, atrakcyjne bonusy, produkty 2+1, niesprzedawane dotychczas pakiety, pakiety świąteczne, ukryte oferty tylko dla wybranych użytkowników np. dotychczasowych klientów lub zapisanych na listę oczekujących.

Zaplanuj jakie grafiki przyciągną uwagę Twoich klientów do Twoich promocji. Konkurencja nie śpi. Każdy w tym okresie walczy o uwagę swoich odbiorców. Wyróżnij się ze swoim pomysłem. Wykorzystaj ankiety na Instagramie do wysłania kodów rabatowych, zaprogramuj chatbota do przesyłania odpowiedzi na komentarze na Facebooku. Ustaw wyprzedażowe banery na okładce FB oraz na stronie internetowej, zaprezentuj promowane produkty na stronie głównej w ten kluczowy weekend.

Jeśli chcesz zaplanować czas przedświąteczny, pobierz adwentowy kalendarz świąteczny i stwórz planner własnych treści. W mojej kampanii na Black Friday, finał będzie miała kampania sprzedażowa kursu Pinterest. Dodatkowo przygotowuję na ten czas specjalny produkt, który oczekuję na swoją premierę.

Poznaj też sposób na udaną kampanię świąteczną w 5 krokach: https://liliannatrojanowska.pl/5-krokow-do-udanej-kampanii-swiatecznej/