Książki, które pomogły mi się zorganizować

utworzone przez | Książki recenzje, Inspiracje, Osobiste

Książki, które pomogły mi się zorganizować

„Jestem dobrze zorganizowana”. Ile razy słyszałaś to zdanie? Ile razy zastanawiałaś się, jakim cudem ktoś z powodzeniem ogarnia pracę, dom, dzieci, odnosi sukcesy, ma czas na sport i hobby, a do tego zawsze świetnie wygląda i jaśnieje uśmiechem. Istnieją ludzie, którzy po prostu tak mają i to jest wspaniałe. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli nie należysz do ich grona, to możesz się tej magicznej dobrej organizacji nauczyć, przy pomocy pewnych narzędzi. Jest to bardzo ważne w prowadzeniu swojego biznesu, ale również w życiu prywatnym. Dlaczego? Żeby mieć kontrolę i nie zwariować!

Zazwyczaj myśląc o organizacji, od razu chcemy kupić piękne kalendarze, plannery, komplet segregatorów, pudełek i instalować najpopularniejsze aplikacje do zarządzania czasem. I to wszystko jest oczywiście szalenie pomocne, jednak czasami nie wystarcza. Gdybym miała zastosować jakiś metaforyczny podział, to pomyśl, że przechodzisz od razu do ćwiczeń, a nie byłaś na wykładzie. Jeśli nie poznałaś teorii, to trudno będzie od razu przejść do praktyki. No więc mam dla Ciebie 3 propozycje książek, które znacząco wpłyną na Twoje myślenie o dobrej organizacji i przekażą wiedzę na temat różnych metod. Każda z nich bardzo zmieniła moje postrzeganie różnych obowiązków. I nie jest to chwila wzlotu i przebłysk „wszystkowiedzenia”. Te książki wprowadziły u mnie trwałe, znaczące zmiany, które nie uwierają ani nie męczą mnie. Stały się częścią mojej tożsamości i o to w tym wszystkim chodzi.

1. Esencjalista – Greg McKeown

Zwiększenie efektywności, produktywności, multitasking. O tym słyszeliśmy już wiele, ale czy wiesz, czym charakteryzuje się esencjalista? W skrócie: Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł. Ta książka pokaże Ci, jak istotne jest w życiu ustalenie priorytetów na każdej płaszczyźnie, bo gdy tylko się zastanowić to wiele z naszych czynności może nic nie wnosić i pochodzi z nabytego schematu, w którym tkwimy. Ta książka da Ci solidną dawkę wiedzy o tym, jak zupełnie zmienić swoje podejście do zarządzania czasem. Jest jak instrukcja obsługi, która pokieruje nas w tym, co ważne i otwiera oczy.

2. Zorganizuj się w 21 dni – Ola Budzyńska

Pani swojego czasu to polskie guru w tematyce zarządzania czasem rzecz jasna. 😉 Stworzyła kursoksiążkę, która łączy i teorię i praktykę. Uczysz się i wykonujesz zadania, więc możesz obserwować efekty już w trakcie czytania w ciągu tytułowych 21 dni. To pozycja skierowana zarówno do perfekcjonistek, jak i „chorujących” na prokrastynację. I szczególnie dla tych, które po prostu nie wiedzą, jak się wziąć za temat organizacji, a rozpaczliwie tego potrzebują. Tutaj zyskujesz i wiedzę i konkretne ćwiczenia do wykonania.

3. Atomowe nawyki – James Clear

Hit hitów, światowy bestseller. Książka, którą cenią nawet ci, którzy poradników nie cierpią (sprawdzone na znajomych). Znajdziesz w niej ogrom praktycznych porad z konkretnymi historiami w tle, a podczas czytania od razu nam świta, co i jak można by wprowadzić we własne życie. Poza tym napisana jest językiem, który sprawia, że czyta się ją jak dobrą powieść i nie zliczę, ile razy powiedziałam sama do siebie: o, rzeczywiście. Bardzo przemawia do mnie przedstawiona koncepcja 1%. Gdy zapali się w nas chęć zmian, to często podchodzimy do tego z wielkim zapałem i równie wielką listą celów, na przykład wiosną pod wpływem ciepła za oknem wpadam na pomysł: Och! 4 razy w tygodniu będę biegać wieczorem. I udaje się przez tydzień, może dwa, a później ten nęcący i ambitny reżim zniechęca, męczy i finalnie nici z nowego nawyku. Ten 1% to stopniowe wprowadzanie kolejnych małych zmian, konsekwentnie i bez terapii szokowej. Nie będę odpowiadać o proponowanej metodzie 4 kroków i praw zmian, ale na zachętę dodam, że te subtelne zmiany powoli doprowadzają nas do wprowadzenia nowego nawyku, stałego, bo przyzwyczajamy się do niego i staje się częścią nas, nowych nas.

Te 3 publikacje zmieniły sporo w moim życiu zawodowym i prywatnym. Nauczyłam się widzieć więcej. Z perspektywy wolnego ptaka, a nie zmęczonej mrówki robotnicy zakopanej w piętrzącym się kopcu obowiązków, które nie miały sensu. Dotarło do mnie, jaka jest esencja mojej pracy i na czym chcę się skupić, co jest produktywne, a co można śmiało odrzucić, co jest wartościowe, a co tylko się takim wydaje. I co najważniejsze, jak wprowadzić trwałe zmiany bez poświęceń i zniechęcenia. Skorzystałam na tym nie tylko ja, ale również moja rodzina, przyjaciele i klientki. 🙂

Wciągającego zaczytania!

Poznaj też filmy o przedsiębiorczych kobietach https://liliannatrojanowska.pl/inspirujace-i-motywujace-filmy-o-przedsiebiorczych-kobietach/

Poznaj inne posty na blogu

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Instakaruzela w Canvie – video tutorial

Świetnym sposobem na budowanie zaangażowania i dzielenie się wiedzą jest tworzenie karuzeli na Instagramie. W 10. slajdach, a tyle mamy do dyspozycji, możesz w atrakcyjny sposób graficzny przekazać wiedzę, wskazówki, czy krótką opowieść. Jak się domyślasz, walutą jest...