Czym jest marka osobista? Definicji z pewnością jest wiele. Przeczytałam na ten temat wiele książek, wzięłam udział w kilkudziesięciu szkoleniach i ciągle poszukiwałam własnej drogi do jej odkrycia.
Według mnie marka osobista to jesteś “Ty” z Twoimi możliwościami i ograniczeniami. To Twoja osobowość, wiedza i sposób jej przekazywania, a także doświadczenie i energia, jaką emanujesz. To Twoja droga, którą przeszłaś, by być w miejscu, w którym jesteś aktualnie.
Choć w swojej pracy najczęściej mówię o tym, jak wykorzystywać social media do promocji marki osobistej. To są one jedynie narzędziem, do przekazania istoty Twojej marki. Najważniejsza jest właśnie ta esencja przekazu, stylu i wartości.
Warto zacząć od tego, kim jesteśmy, naszej misji i wizji. Po określeniu tej podstawowej strategii naszego biznesu zaczynamy tworzyć cele, produkty i autentyczną komunikację, która ma przyciągać do nas klientów.
Co da Ci tworzenie autentycznej marki osobistej? Z pewnością możliwość wyróżnienia się. Przygotowanie unikalnego BIO na Twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych sprawia, że markę zaczyna otaczać magia. Wizualny styl marki, kolory, które wykorzystujesz, cechy osobowości, które podkreślasz, estetyka zdjęć na stronie, to wszystko składa się na jeden spójny i charakterystyczny tylko dla Ciebie styl. Prawdziwe i unikalne DNA Twojej marki. Jeśli wykorzystujesz je i utrwalasz odpowiednio często, nasycasz nim produkty i usługi, zaczyna ono stawać się Twoim znakiem rozpoznawczym. W natłoku marek w sieci okazuje się, że chętnie korzystamy z tych, które zapadają nam w pamięć, wyróżniają się przekazem, stylem i sposobem komunikacji.
Między przesadzoną kreacją a pozytywnym planowaniem autentycznej komunikacji jest cienka granica. Choć swoim klientkom powtarzam bardzo często, że świetne marki nie są kwestią przypadku. To zdarza się, że dążenie do perfekcji nas pogrąża i blokuje naturalność. Ma to źródło w głęboko zakorzenionym poczuciu, że jesteśmy niewystarczające. A to nie jest prawdą. Perfekcja ma swoje ciemne strony. Często bywa pułapką, ponieważ jest źródłem stresu, a Ty zatracasz siebie. Możesz dojść do momentu, kiedy Twój wizerunek będzie wydmuszką na pokaz. To w rezultacie kompletnie zniechęci Cię do działania. Bycie sobą jest dobre i wygodne w pozytywnym znaczeniu. Jeżeli nie udajesz, to skutkuje, to bliższą relacją z klientami, ale możesz też podejść z dystansem do problemów. Jeśli bez poczucia wstydu pokażesz własne ograniczenia i porażki, po których podnosisz się silniejsza, to będzie mieć pozytywny skutek. Twoja marka zainspiruje, staje się realna, bardziej wiarygodna i daje dowód na to, że problemy traktujesz jako wyzwania, a nie załamujesz się pod ich wpływem. (Jessica Mercedes tak zrobiła)
Dzięki autentycznemu przekazowi mamy szansę dotrzeć do właściwych odbiorców. Jeśli do tej pory trafiasz na klientów, z którymi nie do końca się rozumiesz. Jeśli brakuje wspólnego flow lub różnią Was wartości, to z pewnością ciężko będzie Wam współpracować razem na zasadzie konsultacji. Prosta i rzetelna komunikacja pozwala przyciągać do siebie klientów, na których nam zależy i którzy osiągają z nami najlepsze rezultaty. Nasza oferta jest dla nich autentycznie najlepsza. Nie ukrywam przed moimi klientami tego, że jestem tytanem pracy i że we współpracy ze mną, podczas programów jeden na jeden, jest intensywnie. Nie ukrywam też, że trzeba otworzyć przestrzeń w sobie na nowe. Wyjść trochę ze swojej oazy. Nikt podczas współpracy nie oczekuje, że wyniki przyjdą same, a reklamy “zrobią” za nas sprzedaż.
W kursach online można iść własnym tempem, a to idealne rozwiązanie dla dziewczyn z mniejszą ilością czasu. Moja autentyczna komunikacja sprawia, że nie wszystkie klientki trafiają do mnie na indywidualne programy. Te, które trafiają, wiedzą czego się po nich spodziewać i oczekują nieprzeciętnych wyników. Autentyczna marka osobista nie zadowoli każdego, ale z pewnością zadowoli tych właściwych klientów.
Jestem zdania, że zaufanie budujemy przez zasady, których przestrzegamy, ale też obietnice, które spełniamy. Zaufanie i bliskość ułatwiają wybór naszej oferty klientom (dzięki temu, Twoja marka osobista buduje więź). Wiedzą, że trafiają na osobę, którą cechują określone bliskie im wartości. Zaufanie to też reakcja marki osobistej na sytuacje kryzysowe czy potknięcia. U marek, które dbają o obsługę klienta na wysokim poziomie, jesteśmy skłonni wydać więcej na jej produkty, bo wiemy, że jakość obsługi nas nie zawiedzie. Ufamy, że nawet w przypadku sytuacji niekomfortowych zostaniemy odpowiednio potraktowani i w razie potrzeby zrekompensowani.
Twoja autentyczna energia i moc przyciągania, często pasja stojąca za Twoim biznesem, idea, w którą wierzysz, sprawiają, że zarażasz innych swoim nastawieniem. Postrzegają Twoje produkty za bardziej wartościowe i unikalne. Chcą wspierać Twoje wartości i misję nawet w przypadku, jeśli muszą zapłacić więcej za produkty na przykład szyte w Polsce lub eko opakowania. Wiedzą, że są tego warte i chcą wspierać rozwój marki, ponieważ jej ufają.
Znasz już zalety budowania marki osobistej, a teraz mam dla Ciebie kilka bardzo ważnych pytań, które pomogą Ci stworzyć swoją unikalną propozycję dla klientów.
Zastanów się, z czego chcesz być znana? Jakie są Twoje wartości i jaki będzie styl Twojej marki? Czym się wyróżnią? Dokąd chcesz zaprowadzić swoich idealnych klientów? Z jakimi ograniczeniami będziesz musiała się pogodzić?
Oskar Wilde powiedział: “Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci”.
I jest to najlepszy drogowskaz w określaniu istoty Twojej marki.
Dołącz na pokład kursu Kobiecej Akademii Marketingu Online.
Akademia Kobieca Marka Online to program kierowany do przedsiębiorczych kobiet, które chcą rozwinąć swoją markę online o działania strategiczne, ale też wizerunkowe i reklamowe. Projekt jest autorskim, rocznym programem, w którym stawiam na systematyczny i realny rozwój marki. Został stworzony na bazie programów indywidualnych, które realizowałam z moimi Klientkami w formule jeden na jeden, które po jego realizacji osiągają ponadprzeciętne wyniki. Dowiedz się więcej, klikając link poniżej: https://liliannatrojanowska.pl/akademia
Dowiedz się również, jak planować posty na Insta Stories: https://liliannatrojanowska.pl/jak-planowac-posty-na-facebooku-instagramie-i-pinterest/