Pinterest jest niewyczerpanym źródłem inspiracji, które nie wysycha od ponad 10 lat. Wystrój wnętrz, moda, aranżacje, zdjęcia, przepisy, makijaż. Chyba każdy wie, że nie ma działu, który tam się nie znajdzie. Jednak sporo osób nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał sprzedażowy ma właśnie Pinterest. Dzięki świadomym działaniom możesz nie tylko zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, ale też wygenerować większe zyski!
Pinterest dla początkujących osób może w pierwszym kontakcie przerażać, ale podam Ci 3 proste kroki, które wszystko rozjaśnią.
Zacznijmy od wyjaśnienia, jak działa Pinterest. Musimy pamiętać, że Pinterest nie jest zaliczany do mediów społecznościowych. Jest on wyszukiwarką. Właśnie o tym należy pamiętać w swoich działaniach. Najczęściej ludzie zaczynają korzystać z niego, wpisując frazy typu: boho dekoracje, jesienne stylizacje, wystrój wnętrz czy jakieś nazwy w innych językach. Przeważnie szukasz po prostu czegoś. Jeśli Ty używałaś Pinteresta jako wyszukiwarki, to Twoi wymarzeni klienci najpewniej działają identycznie. Przemyśl, więc każdy ruch oraz dodane zdjęcie. Pinterest jest wciąż nowy na rynku, a to daje ogromne pole manewru w pozyskiwaniu klientów. Jeżeli Twoją grupą docelową są kobiety w przedziale wiekowym 25-54 lata, to jest to narzędzie dla Ciebie! Pinterest może stać się Twoją bronią, a ja powiem Ci jak z niej korzystać.
Twoim pierwszym zadaniem będzie stworzenie konta firmowego. Różni się ono od prywatnego posiadaniem dodatkowych opcji analizy. Podobnie jest w przypadku Instagrama, więc mogłaś się z tym już spotkać. Są dwie możliwości stworzenia takiego konta: przekształcenie swojego dotychczasowego konta osobistego lub założyć nowe. W przypadku pierwszej opcji zastanów się, czy na Twoim prywatnym koncie są treści kojarzące się lub przydatne przy reklamie Twojej marki. Jeśli nie, to zrób porządki. Każdy pin, który wstawimy, reprezentuje nas i naszą markę, dlatego sprawdź wszystko dwa razy. Wszystko, co robisz, ma wpływ na zdobycie lub odstraszenie nowego klienta.
Pamiętaj, by dodać zdjęcie profilowe. Najlepsze będzie takie z Tobą. Ludzie lubią kojarzyć działania z konkretną osobą. Przydatne też jest dodanie słów kluczowych do nazwy i opisów. Takie wskazania pomogą Ci zdobyć Twojego idealnego klienta. Pinterest jest wyszukiwarką, dlatego posiadanie silnych słów kluczowych jest bardzo ważne. Musisz dokładnie się zastanowić jakich wyrażeń będzie szukał Twój idealny klient i je zastosować. Jeśli myślisz, że Pinterest dla początkujących osób jest w tym momencie za trudny, to spójrz na niego jak na Instagram, a na słowa klucza jak hashtagi. Zacznij od 5 grup tematycznych słów kluczowych, w których się dobrze czujesz oraz były przez Ciebie już wykorzystywane w Internecie.
Kolejnym krokiem jest stworzenie tablic, do których będziesz dodawać odpowiednie treści. Potraktuj Pinteresta jak czasopismo dla Twojej marki, ma być piękny wizualnie i zachęcić do kupna produktu. Właśnie, w tym miejscu zyskujesz szansę na stworzenie więzi z klientem, która wykracza poza oferowaną usługę/ produkt, który sprzedajesz. Zacznij od przemyślenia sobie, jak powinno wyglądać Twoje czasopismo? Jakie działy stworzyć? Na początku dobre będzie zainspirowanie się swoją stroną www lub blogiem. Powiel kategorie, które już znasz i użyłeś do budowania strony.
Przykładowo możesz zastosować tzw. tablice lifestylowe. Opowiesz tu o podróżach, ubraniach lub czymś, co Ciebie interesuje. Pamiętaj jednak, że przede wszystkim musisz się skupić na potrzebach potencjalnego klienta. Dlatego niezłym pomysłem jest stworzenie tablic specjalnie dla nich. Pomyśl, jakie mogą mieć pytania lub problemy i pomóż im je rozwiązać. Możesz też dodawać contenty, które wpasują się Twojemu klientowi w konkretny etap życia. Przykładami mogą być kalendarze lub przepiśniki.
Teraz możesz zacząć dodawać tablice! Pinterest dla początkujących osób, zaczynających swoją przygodę z tą wyszukiwarką, może być skomplikowany w kwestii dodawania tablic. Mam więc, dla Ciebie, kilka wskazówek. Zaleca się dodać 5 tablic nazwanych słowami kluczowymi. To ułatwi Twojemu idealnemu klientowi w odnalezieniu Cię. Pamiętaj, by zacząć od prostych haseł, a dopiero z czasem testować i urozmaicać kategorie. Podziel tablice względem ważności. Te najważniejsze tablice powinny mieć kluczowe dla Twojego biznesu tytuły- słowa kluczowe, które uczestnicy mogą wyszukiwać. Dalej zabierz się za przypinanie contentu. Jeśli stworzyłaś nowe konto, a nie przekształciłaś osobiste w firmowe, to jeszcze nie masz swoich pinów. W tym wypadku możesz przypinać do swoich tablic content od innych twórców.
Dowiedz się więcej na temat promocji marki na Pinterest i dołącz do Akademii Kobieca Marka Online. Znajdziesz tam kurs Pinterest oraz wiele więcej materiałów, które przeniosą Twój biznes na całkiem nowy poziom. Kliknij tutaj i zapisz się już dziś!
Do zobaczenia i powodzenia w Twojej przygodzie, jaką jest praca z Pinterestem!