Pinterest to jedyna w swoim rodzaju platforma łącząca kilka funkcji: wyszukiwarki, miejsca inspiracji i znakomitego miejsca do promocji, wciąż niedocenianego w tym ostatnim aspekcie na polskim rynku.
W dużej mierze są to kobiety, najczęściej z większym portfelem zakupowym niż np. na Instagramie na Facebooku. I co więcej, wykazują gotowość na zakup tych inspiracji, które odnajdują. Zapisują je, dołączają do swoich tablic, dzięki czemu zapamiętują je, a one budzą chęć posiadania dzięki efektom wizualnym. Inna grupa to użytkownicy, którzy poszukują nowych marek, chcą odkrywać nowe rzeczy, nowe produkty inspirować, ale nie dokonują od szybko zakupu, za to pinują treści, które dzięki trafiają do kolejnych tablic. Jeśli chodzi z kolei o mężczyzn, to są to najczęściej młodzi mężczyźni, którzy są urodzeni po 1996 roku. Jest to wskazówka np. dla młodzieżowych marek odzieżowych.
Pinterest wyróżnia się tym, że reklamy na nim nie są traktowane przez użytkowników jako nachalne, wtapiają się w jego feed wizualnie, a nawet są mile widziane, bo użytkownicy wręcz oczekują inspiracji od marek. Wszystkie piny mogą kierować użytkowników do naszej strony czy inne media społecznościowe. A nasz content na Pintereście ma o wiele dłuższą żywotność, nawet stare posty mogą wyświetlić się osoby, które poszukują konkretnej inspiracji, rzeczy. Post na Facebooku czy Instagramie, relacja na Instagram Stories pracują na swój zasięg bardzo krótko, najczęściej „żyją” dwa do trzech dni, jeśli są bardzo popularne.
Natomiast, jeśli chodzi o Instagram Stories, to jest tylko 24 godziny. Pinterest ma w tym zakresie dużą przewagę, bo jest wyszukiwarką. Pin nie zniknie po dwóch dniach, będzie ciągle obracał w zakresie słów kluczowych, które wskazujemy w opisach naszych wpisów. Uściślając, działalność na Pintereście jest naprawdę długofalowa.
Jakie są wady Pinteresta? Jest dosyć czasochłonną w planowaniu platformą. Jak często dodawać piny na Pinterest? Najlepiej, aby robić to min. 3 do 10 razy dziennie w wyraźnych odstępach czasowych. Ba! Możemy nawet umieszczać 15 postów dziennie, bo żeby uzyskać dobry zasięg trzeba naprawdę często pinować. No i pamiętajmy, że aby się wybić, trzeba postawić na piękne zdjęcia i bardzo estetyczne grafiki. Nie ma mowy o średniej jakości, bo opisy w odróżnieniu od Instagrama mają tu mniejsze znaczenie.
Poza tym, jak każda inna platforma Pinterest wymaga budżetu na reklamę. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz zainwestować. Jeśli spełniasz te warunki, to Pinterest jest zdecydowanie dla Ciebie!
Jakie branże dobrze odnajdą się na Pintereście? Na pewno odzieżowa, ślubna, beauty, aranżacja wnętrz, dekoracja, biżuteria, handmade, fotografia, różne akcesoria, blogi podróżnicze, lifestyle, kulinarne, a nawet projektanci stron www i graficy. Każdy pin może przekierować na naszą stronę. Na Pintereście w sposób wizualny za pomocą chwytliwych grafik i tekstów możemy promować nasze lead magnety, artykuły blogowe, e-booki, książki i kanał na YT. Dobrze sprawdzają się checklisty i planery. Pamiętaj, że będą one ciągle pracowały na swój zasięg niezależnie od tego, kiedy zostały dodane. To swojego rodzaju recykling contentu. A na mojej stronie możesz pobrać darmowy przewodnik po Pintereście, który zawiera mnóstwo przydatnych informacji.
Kliknij, tutaj i pobierz przewodnik.
Dowiedz się, więcej o Pinterest i zapisz się do Akademii Kobieca Marka Online: https://liliannatrojanowska.pl/akademia