Poznaj sposoby na pozyskiwanie rekomendacji od klientów, tak by nie były tylko pełnymi frazesów formułkami. Kilka prostych kroków może sprawić, że klienci dadzą Ci szczere i oryginalne opinie, które będziesz mogła wykorzystać na stronie swojej marki osobistej.
Stwórz własną ankietę z pytaniami dopasowanymi do Twojego produktu/ usługi. Następnie wyślesz ją klientowi z prośbą o uzupełnienie. Pamiętaj, by zadając pytania zwrócić szczególną uwagę na obszary, w których czujesz się pewnie. To ułatwi zadanie Twojemu klientowi, a Tobie da recenzje, których potrzebujesz na swojej stronie. Nie zapomnij też zapytać, o proponowane zmiany. Pokazanie chęci doskonalenia się i swojego produktu buduje zaufanie oraz zwiększa szanse, że zostaniesz polecony znajomemu.
Z odpowiedzi na Twoją ankietę możesz stworzyć rekomendację. Unikasz też sytuacji, gdy tekst recenzji jest np. za długi i musisz prosić klienta o zgodę na jego edycję i akceptację nowej wersji.
Pamiętaj o poproszenie o zgodę na publikację opinii na swojej stronie. Dodatkowe informacje, o które warto zapytać klienta to: zajmowane stanowisko i nazwę firmy.
Najlepiej odbierane opinii są podpisane imieniem i nazwiskiem, a nawet zdjęciem. Jeśli masz zamiar użyć fotografii klienta, to musisz posiadać jego pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku.
Klienci mogą zapewnić ci opinie na stronę w całkiem nieoczywisty sposób. Czasem może to być miły mail lub ciekawy telefon. Zapisuj takie sytuacje i od razu pytaj się autorów, czy możesz ich zacytować na swojej stronie. Fajne rekomendacje można też znaleźć w formie komentarzy widocznych dla wszystkich na Facebooku czy Instagramie. Zapisuj je od razu i w wiadomości prywatnej proś o zgodę na publikację takiej opinii na stronie swojej marki osobistej.
Pozyskiwanie rekomendacji od klientów nie jest tak proste, jakby się zdawało. Jednak, gdy masz już ich zebranych całkiem sporo, to pamiętaj, by zrobić selekcję. Zakłada się, że na stronie internetowej może być max. 8 opinii w jednym miejscu. Jeśli masz dużo fajnych opinii, to możesz je zamieścić w różnych miejscach strony. Jednak nie ma sensu umieszczać ich na siłę. Wybierz nawet tylko 4, ale niech będą naprawdę interesujące oraz podkreślające charakter Twojej marki i jej mocne strony.
Recenzje powinny mieć Lead. Jest to pierwszy graficznie wyodrębniony krótki fragment tekstu. Lead powinien składać się z od 2 do 3 zdań. Reszta tekstu, będzie pełniła funkcję objaśnienia, którą możesz schować pod przyciskiem “Więcej”, jeśli jest za długa.
Dowiedz się więcej o stronach internetowych z artykułu “Funkcje strony internetowej w biznesie: wkleić link po publikacji