Wciąż zastanawiasz się, czy Pinterest jest odpowiedni dla Ciebie i Twojego biznesu? Nie jesteś jedyna. Przedstawię Ci plusy i minusy narzędzia, jakim jest reklama na Pinteresta. Dzięki temu dowiesz się, czy w Twoim przypadku ta wyszukiwarka będzie odpowiednia do przyciągnięcia klientów? A może lepiej skupić się na innej metodzie?

Plusy

Po pierwsze jest łatwy w użyciu. W przeciwieństwie do Facebooka, gdzie formaty reklam są skomplikowane, Pinterest jest łatwy w użyciu. Swoją pierwszą informację marketingową możesz zamieścić w kilka minut. Reklama na Pinterest ma formę pinów, dzięki czemu do jej stworzenia potrzebujesz: zdjęcia czy video oraz tytułu, opisu i link do twojej strony/ bloga.

Po drugie reklama na Pinterest będzie trafiała do twojej idealnej grupy docelowej. Ludzie wchodzą na Pinterest w poszukiwaniu inspiracji czy pomysłu na siebie. Ta wyszukiwarka zapewnia, że dzięki słowom kluczowym znajdują materiały dopasowane do ich potrzeb. Ty używając odpowiednich haseł i ciekawej oprawy graficznej przyciągasz osobę, która aktualnie potrzebuje Twojej usługi czy produktu. Tu są nikłe szanse na pomyłkę i trafienie w osoby, co tylko zajrzą i powiedzą “Nie o to mi chodziło”. Pinterest jest dobrze zorganizowany i łatwo trafić w nim na potrzebne nam “inspiracje”.

Kolejnym plusem jest posiadanie zakładki statystyk przy korzystaniu z konta firmowego. Możesz w ten sposób sprawdzać zasięgi i odbiór przez potencjalnych klientów Twojego profilu. Używaj tego narzędzia do analizy przypinanych przez Ciebie rzeczy oraz poziomu Twoich zasięgów.

Warto też podkreślić, że Pinterest nie jest social mediami, jak Instagram czy Facebook. Bliżej mu do wyszukiwarki, ale tu też wyróżnia się na tle innych. To wszystko sprawia, że Pinterest jest czymś nowym i unikalnym, a takie miejsca przyciągają mnóstwo ludzi, zwłaszcza tych gotowych na zmiany lub spontaniczny zakup.

Minusy

Pinterest nie jest skomplikowanym narzędziem, co podaliśmy jako plus. Jednak to sprawia też, że podstawowe funkcje mogą być niewystarczające do niektórych kampanii.

Kolejnym minusem jest to, że nie możesz tworzyć odbiorców na podstawie osób, które oglądały Twój pin(y).

Ostatnim problemem, jest to, że dostępność katalogu reklam ogranicza się do firm zajmujących się handle detalicznym. Inne firmy, jak np. oferujące usługi nie mogą korzystać z tej funkcji, co ogranicza ich możliwości reklamowe.

Wnioski

Reklama na Pinterest ma swoje plusy i minusy, jednak warto z niej skorzystać, zwłaszcza na początku swojej przygody z reklamą. Mimo kilku minusów daje nam możliwości dotarcia do naszego idealnego klienta oraz jest na tyle prosta, że nawet osoba nieznająca się na komputerach poradzi sobie z jej przygotowaniem i zamieszczeniem.

Dowiedz się więcej o reklamie na Pinterest oraz poznaj tajniki grafiki i udanej kampanii marketingowej w social mediach. Zapisz się do Akademii Kobieca Marka Online już dziś! Kliknij tutaj i wzbogać swoją wiedzę i umiejętności biznesowe.