Okres przedświąteczny należy do najintensywniejszych w roku pod względem sprzedaży.
Zachęcam Cię do maksymalnego jego wykorzystania! Najlepiej jest już w listopadzie
przemyśleć strategię działań. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić to możesz skorzystać z mojego
świątecznego kalendarza marketingowego, który jest prawdziwą kopalnią inspiracji. Ponadto
chcę opowiedzieć Ci o pięciu najlepszych pomysłach, by świąteczna promocja Twoich
produktów w kontekście szukania prezentów, była sukcesem.
Po pierwsze zacznij od stworzenia zestawów produktów, które będą doskonale do siebie
pasować, w okazyjnej cenie. Pewnie mało kto zakupi balsam do ciała na prezent, ale zestaw
złożony z płynu do kąpieli czy soli, żelu pod prysznic i peelingu już jak najbardziej stanowi
piękny zestaw prezentowy. Myśl o konkretnych grupach odbiorców, którzy będą nimi
zainteresowani, weź pod uwagę: wiek, płeć, rolę w rodzinie (mama, tata), zawód. Jeśli
nasza klientka lubi produkty ECO i to warto je połączyć w taki sposób, żeby pasowały do
tego jednego naszego klienta. Widziałam kilka przypadków, kiedy sklep oferował zestaw
wyglądający jak przypadkowy, złożony z produktów, których nie udało się wcześniej
sprzedać. To nie zachęca i tak naprawdę jest skierowane do nikogo. Pamiętajmy, że niejako
przejmujemy rolę Mikołaja, który wie, co będzie najlepszym prezentem.
Po drugie świetnym pomysłem na świąteczną promocję jest pomysłownik, czyli zbiór
naszych pomysłów, sugestii na idealny prezent dla kogoś. Oprócz zaproponowania swoich
produktów możesz zawrzeć współpracę z innymi markami, które będą uzupełniać Twoją
ofertę lub po prostu pasować do Twojej tematyki. Wtedy obie strony zyskują i wzajemnie
„wymienicie się” swoją społecznością.
Trzecia propozycja to mini kalendarz adwentowy, dzięki któremu codziennie odkrywamy
przed klientem nowe promocje. Budujemy pewne napięcie związane z oczekiwaniem na
kolejny dzień, proponujemy niespodzianki. Kalendarz świąteczny możemy jeszcze
wykorzystać inaczej i przygotować rabat na każdy z produktów. Jest to też świetny sposób
na wysyłkę newslettera i pokazanie, co się odkrywa danego dnia.
Jeśli lubimy standardowe rabaty i opieramy swoje promocje w naszych sklepach e-commerce o nie, to możemy wykorzystać rabat procentowy, który będzie obowiązywał w
określonych godzinach. Kiedy warto to zastosować? Wtedy, kiedy wiemy, że to już jest
ostatni moment na wysyłki. Podkręca to sprzedaż produktów, poprzez poczucie, że jest to
wyjątkowa, limitowana oferta.
Ostatnia propozycja to produkt wirtualny, karta podarunkowa, voucher. To idealna opcja dla
zapominalskich, a wiele marek ją pomija. Warto wzbogacić swoją ofertę o możliwość
zakupienia estetycznej karty podarunkowej do własnego wydruku. Wtedy to klient może
nabyć prezent nawet w ostatniej chwili przed świętami. A jest takich wielu.
Mam nadzieję, że skorzystasz z powyższych pomysłów i podkręcisz swoją sprzedaż.
Świąteczna promocja, to nie wszystko. Dowiedz się więcej o sprzedaży świątecznej z video poniżej.
Przeczytaj też “Udana świąteczna kampania w 5 krokach”: https://liliannatrojanowska.pl/5-krokow-do-udanej-kampanii-swiatecznej/