Koniec roku to czas podsumowań. Czasami od nich uciekamy, bo po prostu nie kojarzą nam się zbyt dobrze, jednak są one bardzo ważne. Często podsumowanie roku przedstawiamy jak bilans zysków i strat, a to pojęcie obejmuje również koszty innego rodzaju, np. psychiczne. Chciałam odczarować temat podsumowań i podejść do tego zupełnie inaczej, dlatego też przygotowałam specjalnego workbooka, który rzuci nowe światło na kwestię podsumowań Twoich działań. Składa się on z czterech części. Każda z nich ma duże znaczenie. Pierwsza to zarządzanie czasem, druga to kreatywność, trzecia rentowność i czwarta to rozwój marki i biznesu. 

Dlaczego warto robić takie podsumowanie roku?

Dlatego, że pewne mniej oczywiste aspekty prowadzenia biznesu nam umykają. Pamiętamy, ile zarobiłyśmy. Niestety gorzej jest już z analizą skuteczności działań na poszczególnych platformach. Może marnujemy czas na tę, która wcale nie przynosi nam zysków? Prawdziwą rewolucją na Instagramie są Reels. Sprawdziłaś, jak efektywne są one u Ciebie? Częstym błędem, który również i mi się zdarza, jest niekontrolowanie czasu, który poświęcamy na pracę. Możemy zupełnie nie zauważyć, że pewne działania zajmują nam, dłużej niż powinny. I w drugą stronę, możemy zmagać się z prokrastynacją. Nawet nie zauważamy, ile czasu poświęcamy na bezrefleksyjne przeglądanie mediów społecznościowych.

Podsumowania roku, a biznes

Szczególnie w czasach pandemii kwestia organizacji jest bardzo ważna. Warto wyciągnąć wnioski i zacząć pracować nad progresem. Sprawdzić, co faktycznie miało wpływ na rozwój naszego biznesu w tym roku, które produkty okazały się najbardziej dochodowe. I co za tym idzie, w naszym biznesie jest często tak, że 20 proc. naszych produktów, jeśli mamy ich oczywiście więcej niż jeden, przynosi 80 wpływów w naszym biznesie. Jeżeli tak się dzieje, to być może warto to wszystko przeanalizować, w co ładujemy naszą energię, nasz czas i skupić się na tych produktach, które przynoszą faktyczne zyski w naszym biznesie. Jeśli przeanalizujesz zachowania swojego klienta i jego koszyk zakupowy, komentarze, opinie to możesz dostrzec potrzebę stworzenia nowego produktu. Dzięki podsumowaniom okazuje się, że robimy znacznie więcej, niż widzimy, a to wpływa na naszą kreatywność i samopoczucie. Ja jestem przykładem osoby, której zawsze wydaje się, że zrobiła za mało i zbyt późno. Tworząc tego worbooka, chciałam, żebyś zastanowiła się nad kwestiami, na które pozornie możesz nie zwrócić uwagi, a które wpływają na Twoje życie prywatne i zawodowe. Możemy robić długie listów priorytetów na nowy rok, ale bez uporządkowania poprzedniego kompletnie nie wiemy, z czym startujemy, bo pieniądze to nie wszystko.

Zarządzanie czasem- wskazówki

Dobre zarządzanie czasem, spożytkowania naszej energii, wyeliminowanie bądź naprawienie słabych punktów, czas na odpoczynek, pomysły na rozwój są równie ważne. Zaznaczam: nie oglądaj się na innych. Ta analiza ma dotyczyć tylko i wyłącznie Ciebie: Ciebie ze stycznia i grudnia. Nie dołuj się wynikami innych, jesteś unikatowa i wybierasz własną ścieżkę do sukcesu. W tym workbooku zastanawiamy się, jak się rozwinęła nasza osoba, co zrobiłyśmy świetnie, co warto powtarzać, co wpływa dobrze na nasz biznes. 

Możesz go pobrać automatycznie z Facebooka i zostawiając komentarz na moim Instagramie. 

Obejrzyj video, by dowiedzieć się więcej o zarządzaniu czasem.

Trzymam kciuki za Twoje podsumowania i nowy rok pełen sukcesów!

Workbook „Podsumowanie roku”: Kliknij tutaj by pobrać

Przeczytaj też „Książki, które pomogły mi się zorganizować”: https://liliannatrojanowska.pl/ksiazki-ktore-pomogly-mi-sie-zorganizowac/

Jestem ekspertem marketingu online. Pomagam przedsiębiorcom budować silne i wyjątkowe marki online. 

Witaj!

Mam na imię Lilianna

Podsumowanie roku

Poznaj Akademię

Startujesz z biznesem online?

Pobierz bezpłatne materiały na mojej platformie edukacyjnej. Skorzystaj z przewodników, workbooków oraz wyzwań video. Dzięki nim rozwiniesz swoją markę, pozyskasz klientów i wypromujesz swoje produkty. 

Pobieram bezpłatne treści

Menu

Lilianna Trojanowska

o mnie 

akademia

strony www

Kontakt 

Logowanie dla kursantek

zamknij menu

Ekspert marketingu online, autorka kursów i warsztatów
z zakresu rozwoju marki w sieci, CEO pracowni kreatywnej, mama w biznesie, właścicielka ukochanego Cotton The Tulear. Świetnie, że tu jesteś!

konsultacje

wirtualne wsparcie

Blog

Zacznij Tutaj

Szkolenia