Zakładka kontakt na stronie jest często zostawiana na ostatni ogień, a nawet zdarza się, że jest pomijana. Można jednak w niej zdziałać dużo interesujących rzeczy, które przyciągnął do Ciebie klientów.

Dane kontaktowe wraz ze zdjęciem

Tu dodajesz swoje zdjęcie. To wzbudzi u potencjalnego klienta pozytywne emocje oraz pokazanie człowieka, który stoi za marką, budzi zaufanie. Nie potrzebujesz tu oficjalnego zdjęcia. Nawet lepiej jeśli będzie ono pokazywało cię z czymś nawiązującym do Twojej marki (np. jeśli masz kwiaciarnię, to na zdjęciu bądź z bukietem kwiatów) lub wybierzesz niestylizowane/ luźne.

Jeżeli zaś Twoja firma składa się z więcej niż jednej osoby, o masz trzy opcje. Pierwsza to zdjęcie grupowe, czyli wspólna fotografia wszystkich pracowników. Kolejną opcją jest zamieszczenie zdjęć wszystkich swoich pracowników (jeden pracownik = jedno zdjęcie). Trzecim pomysłem jest zamieszczenie zdjęcia osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientem.

Miejsca obok zdjęcia użyj do zachęcenia do kontaktu z Tobą oraz podaj dane potrzebne klientowi do wykonania tego zadania. Obowiązkowo w zakładce kontakt na stronie musisz podać swój adres mailowy i/lub telefon (najlepiej oba). Te dane muszą być wyróżnione (pogrubione lub w innym kolorze niż reszta tekstu). W ten sposób klient, który musi się z Tobą skontaktować, łatwo je odnajdzie. Dobrym pomysłem jest zrobienie z adresu mailowego linka, tak by otwierał się w odpowiednim programie do wysyłania wiadomości. Dodatkowo możesz podać adres swojej firmy, w jakich godzinach pracujesz, czas potrzebny Ci na odpowiedź, preferowaną formę kontaktu oraz nawet rodzaje pytań, na jakie odpowiadasz.

Formularz do kontaktu na stronie

Klient może nie znać Twojej branży, dlatego dobrym sposobem jest stworzenie formularz kontaktowego. Z jego pomocą ułatwiasz pozyskiwanie informacji obu stronom. Innymi słowy, klienci wiedzą jakie pytania powinni zadać, a Ty oszczędzasz czas. Dodatkowo robisz od razu przesiew klientów poprzez zadawanie precyzyjnych zapytań.

Pamiętaj też, by mimo posiadania formularzu wciąż podać dane do kontaktu takie jak mail oraz by sprawdzać formularz co najmniej co 3 dni. Ankiety lubią być awaryjne.

FAQ

FAQ są najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie. Stworzenie tej sekcji jest dobrym rozwiązaniem, jeśli często dostajesz podobne zapytania. Możesz zrobić to w formie osobnej podstrony lub wyznaczyć fragment zakładki kontakt. Potencjalny klient najpierw sprawdzi pytania i odpowiedzi znajdujące się w części FAQ. Dopiero jeśli nie znajdzie odpowiedniego rozwiązania, w następnej kolejności spróbuje nawiązać kontakt. FAQ może mieć formę harmonijki (po kliknięciu pytania pojawia się odpowiedź) lub zwyczajnie wypisanych pytań i odpowiedzi.

Dodatkowo zapoznaj się ze wszystkimi tajnikami idealnego paska bocznego: tu podać link po publikacji.